-
ثانیه
-
دقیقه
-
ساعت
-
روز
اینفلوئنسر اینستاگرام کیست؟

اینفلوئنسر اینستاگرام کیست؟

اگر کمی با دنیای مجازی این روزها و فضای اینستاگرام و قابلیت‌های آن آشنا باشید، احتمالا با عبارت اینفلوئنسر اینستاگرام مواجه شده‌اید. شاید هم خودتان یک اینفلوئنسر باشید بدون این که بدانید! در این مقاله به شما می‌گوییم اینفلوئنسر اینستاگرام کیست و دقیقا چه کاری انجام می‌دهد. با فالووریاب و یک مطلب آموزنده و جذاب دیگر همراه باشید!

اینفلوئنسر اینستاگرام کیست؟

اینفلوئنسر که به صورت Influencer نوشته می‌شود، در زبان انگلیسی به معنای تاثیرگذار است. در واقع کلمه Influence یک فعل است به معنای تاثیرگذاشتن. کلمه اینفلوئنسر نیز از آن مشتق شده. بنابراین وقتی از اینفلوئنسر اینستاگرام صحبت می‌شود منظور شخصی است که با عملکرد و محتوایی که در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارد، سایر افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد!

این افراد در شبکه‌های اجتماعی مختلف مثل اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و... فعالیت دارند و متناسب با هر شبکه مخاطبانی را جذب می‌کنند. موضوعات متنوعی مثل ورزش، صنعت مد، سلامتی، سفر، پزشکی، هنر و... حیطه کاری این افراد را در تولید محتوا شامل می‌شود.

حالا این نکته را در نظر بگیرید که قدیمی‌ترین مدل تبلیغ کردن، تبلیغ دهان به دهان است. به طوری که شما از همان فروشگاهی خرید می‌کنید که تعریفش را از مادرتان شنیده‌اید. کتابی را می‌خوانید که دوستتان به شما پیشنهاد داده است. عطری را می‌خرید که رایحه و ماندگاری‌اش را حس کرده‌ و از صاحبش اسمش را جویا شده‌اید.  

حالا باید متوجه اهمیت اینفلوئنسرهای اینستاگرام و کاری که می‌توانند برای شما انجام بدهند شده باشید! این افراد با استفاده از توانایی خود (که انواع مختلفی دارد) و داشتن تعداد زیادی فالوور، می‌توانند گزینه خوبی برای تبلیغ کردن برند یا محصولات شما باشند. با توجه به استقبال چند برابری از فضای مجازی نسبت به تبلیغات سنتی و جامعه وسیع‌تر آن، سفارش تبلیغ به اینفلوئنسرها کاملا به صرفه است.

یک نکته جالب این است که طبق آمار، حدود 50 درصد از خریداران یک برند معروف، خرید خود را تحت تاثیر اینفلوئنسر خاصی انجام داده‌اند.

امروزه هم اینفلوئنسر مارکتینگ از بهترین روش‌های تبلیغاتی به شمار می‌رود.به طور کلی قبلا تبلیغات در ایران محدود به تبلیغات‌های تلویزیونی، آگهی‌های مطبوعاتی و تبلیغات‌های محیطی (مثل بیلبوردها یا رویدادها) می‌شد. قیمت بالای این مدل تبلیغات در کنار جامعه مخاطبی که با گسترش فضای مجازی روز به روز کوچکتر می‌شود، باعث شده خیلی از برندها سراغ اینفلوئنسر مارکتینگ بروند و از انواع اینفلوئنسرها برای تبلیغ کالاها و خدماتشان استفاده کنند. خیلی از سلبریتی‌هایی که  قبلا تنها تصویرشان روی بیلبوردهای سطح شهر دیده می‌شد، امروزه سفیر همان برند هستند و در صفحات مجازیشان به اشکال مختلف تبلیغ برند را می‌کنند.

وجود انواع مختلفی از اینفلوئنسرها باعث شده هر کس بتواند فردی را که مناسب تبلیغ کسب و کارش باشد پیدا کند.

در مقالات قبلی هم به این موضوع اشاره شد که داشتن تعداد زیادی فالوور، باعث می‌شود در قدم اول توجه شما به یک اکانت جلب شود. در قدم بعدی، حسی از اعتماد نیز معمولا به وجود می‌آید. همین نکته نیز بهترین دلیل برای خرید فالوور اینستاگرام است. حالا فرض کنید شما در اینستاگرام فردی را پیدا کرده‌اید که علاوه بر داشتن تعداد زیاد فالوور، مرتبا نکاتی را از او می‌بینید و می‌شنوید که حسی از آشنایی، سلیقه مشترک، پیشنهادات خوب و... برایتان دارد. این فرد، یک اینفلوئنسر است و می‌تواند از این قدرت تاثیرگذاری خودش برای تبلیغ دیگران استفاده کند. دارید اگر خودتان هم چنین واکنشی را از فالوورهایتان دریافت می‌کنید، پتانسیل اینفلوئنسر شدن را دارید و می‌توانید با افزایش فالوور و تولید محتوای بهتر قدم در این راه بگذارید.

اما قبل از آن که بخواهید در رابطه با تبلیغ کردن برند یا محصول یا پیجتان توسط یک اینفلوئنسر کاری کنید یا حتی اقدامی برای اینفلوئنسر شدن صورت دهید، بهتر است با انواع اینفلوئنسر اینستاگرام و تفاوت آن‌ها با بلاگرها، ولاگر‌ها و... آشنا شوید. در ادامه همین مطلب با هم این موارد را بررسی می‌کنیم.

 

انواع اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرها بر اساس تعداد فالوورها، نوع فعالیتشان یا محتوایی که منتشر می‌کنند به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. از میکرواینفلوئنسرهایی که چند هزار فالوور دارند گرفته تا ماکرواینفلوئنسرهای با فالوورهای میلیونی یا از سلبریتی‌های پر مخاطب تا تسترهای غذا!

برخی از اینفلوئنسرها عبارتند از:

میکرواینفلوئنسرها:

این مدل اینفلوئنسرها محتوای مخصوص خودشان را تولید می‌کنند و جامعه مخاطب محدودتری دارند. اما در عوض به علت تخصصی بودن کارشان، مخاطب‌های وفادار و در نتیجه، تعامل بالایی در پیجشان دارند. پیج‌های آموزشی یا نویسنده‌ها معمولا در این دسته قرار می‌گیرند.

سلبریتی‌ها:

تعریف سلبریتی‌ها مشخص است. افراد معروفی که آن‌ها را معمولا به خاطر هنر، ورزش، ساخت برنامه‌ها و... از قبل می‌شناخته‌ایم و حالا در فضای مجازی نیز دنبال می‌کنیم. بازیگرها، خواننده‌ها، ورزشکاران، کمدین‌ها و... در این دسته قرار می‌گیرند. این اینفلوئنسرهای سلبریتی جامعه مخاطب زیاد و تعامل زیادی دارند و البته تاثیرگذار بودنشان بر هیچ کس پوشیده نیست. تبلیغات کمپانی‌های معروف توسط این افراد هم نشان از قدرتشان در این امر دارد. سفیر برند شدن و معرفی کسب و کارهای جدید تخصص این سلبریتی‌هاست!

اینفلوئنسر بلاگ یا بلاگرها:

بلاگرها نوعی از اینفلوئنسرها هستند که از طریق نوشتن و تولید محتوای متنی (در کنار تصاویر) مخاطبانی را جذب می‌کنند و قدمتشان در فضای مجازی بیشتر است. چرا که قبلا در سایت‌ها و وبلاگ‌ها نیز تولید محتوا داشته‌اند و حالا در اینستاگرام مخاطبان خودشان را هم پیدا کرده‌اند یا به عبارتی، مخاطبانشان آن‌ها را پیدا کرده‌اند! نویسنده‌ها، شاعر‌ها، روزنامه‌نگارها، افرادی که روزمره‌نویسی می‌کنند و ... در این دسته قرار می‌گیرند. تاثیری که قلم بر ذهن دارد را هرگز نمی‌توان دست کم گرفت! هر چه باشد ما با استفاده از کلمات فکر می‌کنیم و ارتباط می‌گیریم!

البته در اینستاگرام به افرادی که هر روز محتوایی از سبک زندگی خودشان منتشر می‌کنند نیز بلاگر می‌گویند. در نظر داشته باشید که الزاما تمام بلاگرها یا حتی سلبریتی‌ها اینفلوئنسر محسوب نمی‌شوند. شرط تاثیرگذار بودن را حتما باید در نظر داشته باشید.

 

چه کسی اینفلوئنسر محسوب می‌شود؟

قطعا متوجه داغ بودن بازار بلاگری و اینفلوئنسری در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی شده‌اید. طوری که هر روز چندین فرد جدید در هر حیطه‌ای پیدا می‌شوند که ظاهر یک اینفلوئنسر را دارند و تعداد فالوورها و میزان تعامل پیجشان هم بالاست و شما شاید ترغیب شوید تبلیغ کارتان را به آن‌ها بسپارید. لازم است معیاری برای تشخیص این که اکانتی تاثیر کافی بر مخاطبانش دارد در نظر گرفته شود. برای همین افراد متخصص در زمینه دیجیتال مارکتینگ نرخ تعامل 12 پست آخر هر پیج را به عنوان معیار سنجش تاثیرگذاری آن در نظر می‌گیرند. فرمول محاسبه این نرخ اینطور است:

 (تعداد لایک + کامنت + ذخیره هر پست) تقسیم بر تعداد فالوورها شده و عدد نهایی را در 100 ضرب می‌کنیم.

البته این فرمول به تنهایی برای سنجش میزان تاثیرگذاری کافی نیست و بهتر است قبل از سفارش تبلیغ، تحقیق کافی راجع به اینفلوئنسر مورد نظر داشته باشید.

تا الان باید راجع به میزان درآمد اینفلوئنسرها کنجکاو شده باشید. سرتان را درد نمی‌آورم، نجومی هستند! و خیلی از افراد دیگر را وسوسه می‌کنند تا به سمت بلاگری و فعالیت‌های اینچنینی بروند.

حقیقتش را بخواهید خود من هم مدتی دنبال این بودم که اینفلوئنسر شوم و از پیج خودم کسب درآمد داشته باشم، اما پس از مدتی متوجه سختی این کار شدم. جذب فالوور آنقدرها هم آسان نبود. اما خرید فالوور حسابی کمکم کرد! در ادامه این مطلب چند تجربه برای اینفلوئنسر شدن را برایتان می‌نویسم.

چطور اینفلوئنسر شویم؟

اگر می‌خواهید اینفلوئنسر شوید باید تاثیرگذار باشید و این یک ویژگی درونی است که البته با مطالعه می‌توانید تقویتش کنید. همچنین نوعی از جذاب بودن برای شروع این کار لازم است. البته این جذابیت هم باید در ظاهر شما و به عبارتی در ظاهر محتوایی که تولید می‌کنید باشد و هم در باطن خودتان. چون نهایتا رفتار شما با دیگران است که باعث تاثیرگذاریتان می‌شود. اگر دقت کنید یک اینفلوئنسر اینستاگرام معمولا امضایی خاص خودش دارد. از چادری که امپراطور کوزکو سرش می‌کند تا امضای نواب ابراهیمی زیر غذاهایش!

 در ادامه اقدامات لازم برای اینفلوئنسر شدن را بخوانید:

- اولین قدم برای اینفلوئنسر شدن این است که یک موضوع خاص پیدا کنید و فعالیتتان در اینستاگرام مرتبط با آن باشد. این موضوع می‌تواند کار تخصصی شما باشد یا موضوعی که آن علاقه دارید.

- بیوی اینستاگرامتان را درست و مناسب بنویسید. موضوع فعالیتتان و راه‌های ارتباطی را مشخص کنید.

- از گذاشتن عکس پروفایل مناسب غافل نشوید!

- استراتژی داشته باشید و طبق آن محتوا تولید کنید. برای داشتن یک استراتژی خوب باید حتما پرسونای فالوورهایتان را بشناسید تا بتوانید محتوایی تولید کنید که آن‌ها را تحت تاثیر قرار بدهد.

- منظم باشید و مخاطبانتان را به نوعی نظم در گذاشتن مطلب عادت بدهید. ضمن این که این منظم بودن برای الگوریتم اینستاگرام هم دلخواه است.

- ارتباطتان را با مخاطب حفظ کنید و بسته به حیطه فعالیتتان، صمیمیت لازم را ایجاد کنید.

- خلاق باشید. حتی اگر پیجتان کاملا تخصصی و رسمی است، از داشتن طراحی خلاقانه برای پست‌ها و عناوین و هشتگ‌های مناسب کمک بگیرید تا تاثیر بیشتری بر مخاطبانتان داشته باشید.

جمع‌بندی

در این مطلب تا حد امکان به سوال این که اینفلوئنسر اینستاگرام کیست و اینفلوئنسر مارکتینگ چیست پاسخ دادیم. در نظر داشته باشید که دنیای اینستاگرام بسیار وسیع است و هر روز هم دارد امکانات جدیدتری به کاربرانش معرفی می‌کند. دنیایی که در آن با خاص بودن می‌توان درآمدی بالا داشت. شخصا امیدوارم اگر شما هم قصد اینفلوئنسر شدن را دارید، این خاص بودن را در داشتن رویکردی مثبت و نگرشی هدفمند پیدا کنید و از این طریق تاثیری مثبت بر دیگران بگذارید. اگر دوست داشتید در قسمت کامنت‌ها پیجتان را معرفی کنید تا ما و دیگر خواننده‌های فالووریاب هم با شما آشنا شویم.

 

 

 

تمام سوالات مربوط به این مطلب در بخش کامنت ها طی کمتر از 24 ساعت توسط کارشناسان فالووریاب پاسخ داده می شود!

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها(۲)

  • مهدی مهران
    مهدی مهران پاسخ

    یکی از بهترین نکات آموزش اینستاگرام بود

  • سوگند
    سوگند پاسخ

    مفید بود

افتخارات وب سایت فالووریاب

یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۷
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۸
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۴۰۰
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین

اپلیکیشن فالووریاب

اپلیکیشن فالووریاب، تمامی امکانات فالووریاب برای استفاده و خرید فالوور اینستاگرام واقعی و فعال و هدفمند را در اختیار شما قرار می‌دهد. دانلود اپلیکیشن فالووریاب

معرفی فالووریاب

فالووریاب، ارائه دهنده خدمات مختلف خرید فالوور اینستاگرام ایرانی، خرید فالوور اینستاگرام واقعی و هدفمند و فعال است. با خرید فالوور اینستاگرام واقعی از فالووریاب، فالوور واقعی و فعال و هدفمند جذب کنید: فالووریاب با فعالیت تعاملی و پیوسته در پیج اینستاگرام، از اهداف تعیین شده توسط شما فالوور اینستاگرام جذب می‌کند و فالوورهای پیج به طور هدفمند و واقعی افزایش می‌یابند.

مجوزهای فالووریاب

مجوز خرید فالوور انجمن صنفی فالووریاب گواهی خرید فالوور جشنواره وب فالووریاب فالوور واقعی مجوز فالووریاب اس اس ال