-
ثانیه
-
دقیقه
-
ساعت
-
روز
الگوریتم اینستاگرام چیست؟ آموزش تصویری

الگوریتم اینستاگرام چیست؟ آموزش تصویری

اگر کسب و کاری دارید و برای گسترش و توسعه آن سراغ اینستاگرام رفته‌اید، اگر پیجی برای خودتان دارید و به عنوان بلاگر فعال هستید، اگر فروشنده، آشپز، طراح، هنرمند هستید و نمونه‌کارهایتان را در اینستاگرام به معرض دید عموم می‌گذارید و به طور کلی اگر پیجی در اینستاگرام دارید، باید اصطلاح الگوریتم اینستاگرام به گوشتان خورده باشد. الگوریتمی که هر چند وقت تغییر می‌کند و نیاز به بررسی دارد تا بتوان از آن در جهت مثبت و رشد پیج استفاده کرد. در این مقاله می‌خواهیم بفهمیم الگوریتم اینستاگرام چیست؟ آموزش تصویری برای بررسی تاثیر آن بر پیج را نیز خواهیم داشت. با فالووریاب همراه باشید.

 

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

قبل از پاسخ به این سوال باید نکته‌ای را بیان کرد. به نظر شما پشت تمام اتفاقاتی که در اینستاگرام میافتد از یک لایک شدن ساده گرفته تا رفتن یک پست خاص به اکسپلور، یک شبکه انسانی قرار دارد؟ پاسخ منفی است. تمام ساز و کار اینستاگرام بر پایه تحلیل داده ها توسط هوش مصنوعی شکل گرفته است. یعنی جدا از تیم فنی و صاحبان این شبکه، یک ابر هوش مصنوعی طراحی شده که در هر ثانیه تمام فعالیت‌ها و داده‌های کاربران اینستاگرام را تحلیل می‌کند و با توجه به آن‌ها تصمیم می‌گیرد برای هر کاربر چه اطلاعات دیگری را نمایش بدهد. بخش اولیه این روند را مالکان اینستاگرام تعیین کرده‌اند اما باقی آن را کاملا به عهده هوش مصنوعی گذاشته و با استفاده از آن اینستاگرام را به فضایی پویا و البته مدام در حال به روز شدن تبدیل ساخته‌اند. مثلا در ابتدای شکل‌گیری اینستاگرام پست‌ها به ترتیب زمان انتشارشان برای کاربران نمایش داده می‌شدند اما کمی بعد مبنای نمایش پست‌ها تعامل کاربر با پیج‌هایی که فالو کرده شد و الان علاوه بر این موضوع، علایق کاربر اینستاگرام را برای نشان دادن سایر پست‌ها و مطالب تبلیغاتی به او راهنمایی می‌کند. در نتیجه همین استفاده از هوش مصنوعی عامل تغییرات مداوم الگوریتم اینستاگرام است که گاهی باعث به دردسر افتادن کاربرانش می‌شود. اما نگران نباشید. در ادامه بیشتر با نسخه جدید الگوریتم اینستاگرام و فرایندهایی که طی آن رخ می‌دهد آشنا می‌شوید.

 

کاربرد الگوریتم اینستاگرام

حقیقت این است که ما نمی‌توانیم الگوریتم اینستاگرام را تغییر بدهیم. بلکه باید با هوشمندی تمام و تحلیل کردن رفتاری که مخاطبانمان نسبت به محتوایی که در پیجمان می‌گذاریم، از این الگوریتم در جهت رشد و نمایش محتوا به کاربران بیشتر، افزایش فالوور اینستاگرام و رفتن به اکسپلور استفاده کنیم.

برای این که بتوانیم به شکل هدفمند از این الگوریتم استفاده کنیم باید بدانیم چه عواملی در جهت دادن به الگوریتم اینستاگرام موثر هستند. در ادامه این عوامل را همراه با تاثیرشان بررسی می‌کنیم.

 

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

محتوای مناسب: ویدیو یا عکس؟

یکی از سوالاتی که افراد برای تولید محتوا دارند این است که طبق الگوریتم جدید اینستاگرام، بهتر است از عکس استفاده کنیم یا ویدیو؟

پاسخ این است که تفاوتی از این نظر در الگوریتم وجود ندارد. الگوریتم اینستاگرام زمانی را که کاربران برای دیدن یک پست اختصاص می‌دهند، به عنوان ملاک برتری آن در نظر می‌گیرد. با توجه به این که دیدن ویدیو زمان بیشتری از دیدن عکس را به خود اختصاص می‌دهد، استفاده از ویدیو در پست‌ها منطقی‌تر است. اما الزاما بازخورد یک ویدیو بیشتر از همه عکس‌ها نیست. عکسی را تصور کنید که کاربر باید در آن به دنبال یک خرگوش بگردد تا جایزه بگیرد. زمانی که فرد برای دیدن این پست و زوم کردن روی آن می‌گذارد قطعا در نمایش بیشتر آن و انتخابش توسط الگوریتم به عنوان یک پست خوب تاثیر دارد.

 

داشتن فالوور فیک

یکی از نکات خیلی مهم که باعث می‌شود نتوانید از الگوریتم اینستاگرام تاثیر مثبت بگیرید، داشتن فالوور فیک است. فیک بودن فالوورها نهایتا میزان تعامل پیج را پایین می‌آورد. بنابراین قبل از هر کاری فالوورهای فیک را حذف کنید. اگر می‌خواهید تعداد مخاطبانتان زیاد شود، خرید فالوور واقعی اینستاگرام راه امن و مطمئنی است.

 

کامنت مناسب

یکی از مواردی که بر میزان تعامل پیج تاثیر مستقیم دارد، گرفتن کامنت از کاربران است. هر قدر تعداد کامنت‌هایی که زیر پست‌های شما گذاشته می‌شود بیشتر باشد، میزان دیده شدن پست‌هایتان و احتمال رفتن آن‌ها به اکسپلور بالاتر می‌رود. نکته مهم این است که طول کامنت به عنوان معیار در نظر گرفته نمی‌شود و طبق الگوریتم اینستاگرام، کامنتی که تنها یک کلمه (حتی یک عدد یا ایموجی) دارد با کامنتی که در چند سطر نوشته شده، ارزش برابر دارد. بنابراین سعی کنید پست‌هایی بگذارید که مخاطبانتان را تشویق به گذاشتن کامنت کند. هر چه این کامنت گذاشتن راحت‌تر باشد، بازخورد بهتری خواهید گرفت. یکی از تیپ‌های مناسب برای این کار، پست‌هایی هستند که مثلا کاربر باید از بین استقلال و پرسپولیس یک تیم را انتخاب کند یا نتیجه بازی را حدس بزند یا به محصول شما از یک تا ده نمره‌ای بدهد و...

اکانت عادی یا بیزینسی؟

یکی دیگر از مواردی که تصور می‌شد در الگوریتم اینستاگرام موثر است، نوع اکانت است. اینستاگرام اعلام کرده که تفاوتی بین اکانت‌های بیزینسی و اکانت‌های عادی قائل نیست. ولی توجه داشته باشید که اکانت‌های بیزینسی در کنار امکانات بی‌شمارشان در ارائه آنالیز رفتار کاربر، قابلیت تبلیغ (Promote) را برای پست‌های خاص فراهم می‌کند. اگر بتوانید از این قابلیت استفاده کنید، داشتن یک پیج بیزینسی خیلی بهتر است. اما اگر شرایط استفاده از این امکانات را ندارید، پیج عادی و پابلیک شما و استفاده از سایر راه‌های بالا بردن تعامل در تعیین رفتار اینستاگرام با شما موثر خواهد بود و از این نظر تفاوتی با پیج بیزینسی نخواهد داشت.

 

بازخورد اولیه مخاطب با پست

یکی از نکات مهم در گرفتن تاثیر مثبت از الگوریتم عزیز اینستاگرام!! رسیدن به تعامل کافی با کاربر در 30 دقیقه ابتدایی نمایش پست است. در واقع هر چه یک پست در نیم ساعت اول انتشارش بیشتر دیده، لایک، ذخیره و ارسال شود و افراد بیشتری زیر آن کامنت بگذارند، در ادامه هم برای افراد بیشتری نمایش داده می‌شود و احتمال رفتنش به اکسپلور بیشتر می‌شود. برای این که به این تعامل برسید لازم است جامعه مخاطبتان را بشناسید و بدانید در چه زمان‌هایی پست‌هایتان بیشتر دیده می‌شوند. بعد از گذاشتن پست آن را در سایر شبکه‌های اجتماعی هم به اشتراک بگذارید. همچنین در استوری خودتان هم منتشرش کنید.

البته آن دسته از فالوورهایتان که معمولا پست‌هایتان را می‌بینند و مخاطب وفادار شما حساب می‌شوند کماکان پست‌های شما را خواهند دید، اما گرفتن این فیدبک در نیم ساعت اول خیلی خیلی تعیین کننده است. مثلا من یک بار از تمامی همکارانم خواستم پستم را سریعا بعد از انتشار لایک کنند و همان پست بود که به اکسپلور رفت. این تجربه را برای این عنوان کردم که بگویم گرفتن بازخورد را تنها به فضای اینستاگرام منوط نکنید.

 

موضوع محتوا و فعالیت پیج

احتمالا متوجه شده‌اید که اینستاگرام معیار اصلی نشان دادن پست‌ها به یک کاربر را بر اساس لایک‌ها، علایق، کامنت‌ها، اکانت‌های مشترک انتخاب می‌کند. در این رابطه باید گفت لازم است جامعه مخاطبتان را بشناسید، سعی کنید با آن‌ها ارتباط بگیرید و محتوایی تولید و منتشر کنید که فیدبک کافی بگیرد. از قسمت insights و impression در اینستاگرام استفاده کنید و ببینید کدام پست‌ها و استوری‌ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. بعد سعی کنید از موارد مشابه آن‌ها بیشتر استفاده کنید.

طبق الگوریتم اینستاگرام، این که چه پیج‌هایی را فالو کرده و کدام محتواها را لایک می‌کنید معیار اصلی انتخاب ترتیب نمایش پست‌ها در home page است. رفتار شما در گذشته است که رفتار اینستاگرام در آینده را می‌سازد (عجب جمله‌ای گفتم!) بنابراین اگر خودتان هم دوست دارید محتواهای خاصی برایتان نمایش داده شوند و یا از دیدن بعضی موارد در تایملاینتان آزرده‌خاطر می‌شوید، حواستان به مطالبی که لایک و ذخیره می‌کنید باشد.

اینستاگرام از روی فعالیت شما متوجه می‌شود چه محتوایی را برایتان نمایش دهد و در بررسی‌هایش این موارد را در نظر می‌گیرد:

- لایک‌های شما

-دایرکت‌های شما

-سرچ شده‌های شما

-آشنایی شما با افراد در زندگی واقعی

 

حواستان به مخاطبان جدید باشد.

یکی دیگر از اتفاقاتی که طبق الگوریتم جدید اینستاگرام میفتد، نمایش پست یا استوری‌های فالووینگ جدید به کاربر است. یعنی وقتی کسی به  تازگی شما را فالو کرده، استوری و پست شما در ابتدای صفحه اصلی برای او نمایش داده می‌شوند تا بیشتر با شما آشنا شود. فعال بودن پیجتان باعث می‌شود بازخورد بیشتری از این مخاطبین جدید بگیرید.

 

محاسبه تعامل بر اساس الگوریتم اینستاگرام چطور انجام می‌شود؟

قبلا میزان لایک‌های هر پست یکی از معیارهای اصلی محاسبه تعامل یک پیج بود. اما با حذف نمایش لایک، برای عکس‌ها تعداد کامنت، ذخیره و ارسال (share) ملاک محاسبه اینتراکشن است. برای ویدیوها میزان ویو مهم است. سعی کنید هنگام تولید محتوا برای پیجتان این موارد را در نظر داشته باشید تا بیشترین تعامل را از فالوورهایتان بگیرید.

 

ساعت انتشار مناسب را پیدا کنید.

همانطور که قبلا گفته شد، الگوریتم اینستاگرام اهمیت خاصی برای زمان انتشار پست قائل است. بهترین زمان را برای انتشار محتوا پیدا و با توجه به آن برای خودتان یک تقویم محتوایی درست کنید. بهترین زمان انتشار آن بازه است که تعداد بیشتری از مخاطبان شما آنلاین هستند. برای تشخیص این زمان می‌توانید از گزارش‌هایی که پیج بیزینسی به شما می‌دهد استفاده کنید. همچنین شناخت پرسونای پیجتان به شما اطلاعات لازم در این مورد را می‌دهد. در این قسمت از کار است که اهمیت تحقیقات بازار مشخص می‌شود. مثلا اگر مخاطبان شما جامعه کشاورزان یا شالیکاران هستند، بازه زمانی عصر (بین 4 تا 7 بعد از ظهر) برای انتشار محتوایتان مناسب است. اگر مخاطبانتان کارمند هستند ظهرها و ساعات اولیه شب بیشتر در اینستاگرام آنلاین می‌شوند و قس علی هذا.

در نظر داشته باشید که میزان استفاده از اینستاگرام هم در این موضوع مهم است. طبق الگوریتم جدید، هر بار که شما اینستاگرام را باز می‌کنید با پست‌ها و استوری‌های جدیدی روبرو می‌شوید. بنابراین هر چه مرتبه‌های چک کردن اینستاگرام توسط شما بیشتر باشد، احتمال این که پست‌ها به ترتیب زمانی برایتان نمایش داده شوند بیشتر می‌شود. بنابراین اگر جامعه مخاطبان شما عمدتا جوان و نوجوان هستند، یعنی بیشتر با اینستاگرام سر و کله می‌زنند. اگر عمده فالوورهایتان جامعه بهداشت و درمان مثل پزشک‌ها و پرستارها باشند مخصوصا این روزها با شیوع کرونا، زمان کمتری را به اینستاگرام اختصاص می‌دهند. جا دارد از همین تریبون به این عزیزان خدا قوت بگوییم. خلاصه، متوجه شدن زمانی که مخاطبانتان بیشتر آنلاین هستند یک کلید طلایی برای گرفتن نتیجه مثبت از الگوریتم اینستاگرام است.

 

تعداد فالووینگ‌ها

یکی دیگر از مواردی که اینستاگرام هنگام نمایش محتوا به آن توجه می‌کند، تعداد فالووینگ‌های شما است. هر چه تعداد اکانت‌هایی که فالو کرده‌اید بیشتر باشد، اینستاگرام گزینه‌های بیشتری برای نمایش دادن در فید خواهد داشت. بنابراین همیشه باید فعال باشید تا در صفحه اصلی اینستاگرام مخاطبانتان نمایش داده شوید و رقبا جای شما را در آن نگیرند.

 

تا این قسمت از مطلب عمدتا راجع به الگوریتم اینستاگرام راجع به پست‌ها صحبت کردیم. اما حالا برویم سراغ رفتار الگوریتم در برابر استوری!

الگوریتم اینستاگرام برای نمایش استوری‌ها نیز بر پایه تعامل کاربر و زمان عمل می‌کند. یعنی استوری‌های جدید و استوری‌های اکانت‌هایی را که کاربر با آن‌ها تعامل بیشتری دارد در ابتدای صف نمایش می‌دهد. برای استفاده از این نکته، توجه کنید که هر چه تعداد استوری بیشتری طی روز بگذارید، فالوورهایتان تعامل بیشتری با شما خواهند داشت. البته تعداد استوری مناسب هم کاملا به کسب و کار و موضوع فعالیت شما بستگی دارد.

 

رفتار الگوریتم اینستاگرام در اکسپلور چگونه است؟

الگوریتم اینستاگرام همان رویه‌ای را که در نمایش پست و استوری دارد، در اکسپلور هم اعمال می‌کند. شخصی‌سازی و نمایش پست‌هایی از اکانت‌هایی که قبلا فالو نکرده‌اید اما مشابه محتواهایی هستند که قبلا دیده و لایک یا ذخیره و ارسال کرده‌اید. الگوریتم اینستاگرام در پی آن است که شما مطالب مورد علاقه خودتان را در اکسپلور ببینید. مواردی که قبلا به طور مستقیم یا با استفاده از هشتگ‌ها جستجو کرده‌اید، پیج‌هایی که موضوعات مشابه و مرتبط با آن‌ها را دنبال می‌کنید و مواردی از این دست.

الگوریتم اینستاگرام برای ورود به اکسپلور

شاید برایتان جالب باشد بدانید که اینستاگرام یک الگوریتم پردازش تصویر برای رفتن به اکسپلور هم دارد. به طور کلی طبیعی و اصل بودن محتوا برای رفتن به اکسپلور از معیارهای اصلی است. الگوریتم پردازش تصویر اینستاگرام اجزای تصاویر را شناسایی می‌کند و بعد از این از اورجینال بودن آن مطمئن شد، اجازه بررسی آن از لحاظ میزان تعامل و موارد دیگر را صادر می‌کند.

 

در این مطلب و تا این قسمت از آن با پاسخ به این که الگوریتم اینستاگرام چیست و آموزش تصویری آن کنار شما بودیم. در ادامه می‌خواهیم چند نکته تکمیلی را نیز برای این که بیشتر بتوانید از الگوریتم اینستاگرام به نفع خودتان و کسب و کارتان استفاده کنید، عنوان کنیم. کمی استراحت کنید و بعد ادامه مطلب را بخوانید.

خرید اکسپلور اینستاگرام

 

1- محتوای خوب و منظم منتشر کنید.

داشتن یک تقویم محتوایی منظم و پیش رفتن طی آن خیلی کارساز است. هنگام نوشتن تقویم محتوایی زمان های دقیق و مناسب برای انتشار هر پست یا استوری را مشخص کنید. بعد از آن محتوای مناسب و با کیفیت بسازید. قبل از این راجع به الگوریتم اینستاگرام در پردازش تصاویر توضیح دادیم. بنابراین هر چه محتوای شما بهتر و حرفه‌ای‌تر باشد، اینستاگرام تشخیص می‌دهد پیجتان معتبرتر است.

 

2-با کاربران دیگر تعامل ایجاد کنید.

تمام تلاشتان را برای ایجاد تعامل هم با فالوورهای خودتان و هم با دیگر کاربران اینستاگرام داشته باشید. ترتیب دادن انواع مسابقه، چالش، استفاده از باکس‌های سوال یا نظرسنجی در استوری و هر محتوایی که دیگران را تشویق به کامنت گذاشتن، ذخیره و ارسال پست جدید شما کند باعث افزایش تعامل می‌شود.

هنگام تولید محتوا نیز از عبارت‌هایی که باعث می‌شوند مخاطب ادامه پست شما را بخواند و مطالب قبلی و بعدی را هم دنبال کند استفاده کنید. عبارت‌هایی مثل: ورق بزنید، ذخیره کنید، لینک را باز کنید، ثبت نام کنید، نظر بدهید و...

 

3- محتوایی تولید کنید که کاربر را بیشتر با شما نگه دارد.

در ابتدای مطلب گفتیم که الگوریتم اینستاگرام ارزش زیادی برای زمانی که مخاطب برای دیدن یک پست شما صرف می‌کند قائل است. پس از هر راهی استفاده کنید تا این زمان را افزایش بدهید. یک مثال برای این موضوع، پیج‌هایی هستند که کلیپ‌های موسیقی منتشر می‌کنند. این محتواها معمولا جدید نیستند، اما سر و کله‌شان در اکسپلور خیلی از ما پیدا می‌شود. چرا که معمولا طولانی هستند و مخاطب هم بازخورد خوبی نسبت به آن‌ها نشان می‌دهد و البته، کامل مشاهده‌شان می‌کند.

از پست‌های چند اسلایدی استفاده کنید. همچنین انواع پست سریالی هم برای رسیدن به این هدف مناسب هستند و تعامل کلی پیج را افزایش می‌دهند.

ویدیوهایی که در قالب igtv نیز منتشر می‌شوند در صورتی که جذابیت کافی را داشته باشند و مخاطب را مجذوب خودشان کنند، گزینه خوبی برای افزایش زمان تعامل با مخاطب محسوب می‌شوند.

 

4- زمان مناسب را پیدا کنید.

قبلا هم به این نکته اشاره کردیم که لازم است متوجه شوید فالوورهایتان در چه ساعاتی از شبانه‌روز فعال هستند و اینستاگرامشان را چک می‌کنند. در نتیجه می‌توانید پست را در زمان مناسب منتشر کرده و بیشترین ویو و لایک را دریافت کنید.  

 

5- هشتگ‌گذاری اصولی داشته باشید.

هشتگ‌ها عضوی جدا نشدنی از فضای مجازی و مخصوصا اینستاگرام هستند. اگر بتوانید درست و به جا از هشتگ استفاده کنید، ایمپرشن زیادی از طریق آن دریافت خواهید کرد. برای استفاده درست، این نکات را در نظر داشته باشید:

- از هشتگ‌های مرتبط با پست استفاده کنید تا کسی که به شما و مطالبتان نیاز دارد بتواند پیدایتان کند.

-ابدا از هشتگ‌های بدون ارتباط با پست استفاده نکنید. قبلا افراد برای گرفتن ویوی بیشتر از هشتگ‌های ترند روز استفاده می‌کردند در حالی که پست ارتباطی با آن موضوع نداشت. اما الگوریتم جدید اینستاگرام استفاده از هشتگ نامرتبط را اقدامی غلط دانسته و امتیاز منفی برای آن قائل می‌شود. حتی ممکن است پیجتان را محدود کند.

- تعداد مناسب هشتگ را در نظر بگیرید و بیشتر از آن هشتگ نگذارید.

- از هشتگ درست استفاده کنید. هشتگ‌هایی که بیشترین جستجو را در حیطه مربوط به پست دارند. می‌توانید از نمونه‌های موفق در کسب و کارتان نیز ایده بگیرید.

 

6- محتواهایتان را برای مخاطب مرور کنید.

با مرور محتواها هم مخاطبان جدید بیشتر با شما آشنا می‌شوند هم پست‌های قدیمی لایک و ویوی بیشتری می‌گیرند. در نتیجه مورد توجه الگوریتم اینستاگرام قرار می‌گیرند. همچنین این مرور کردن برای مخاطبان قدیمی شما حسی از همراهی و صمیمیت ایجاد می‌کند. چرا که به آن‌ها یادآوری می‌کند از قدیم با شما بوده‌اند و ماندگاری شما و البته خودشان را برایشان خاطرنشان می‌کند.

 

7- اکانتتان را آنالیز کنید.

اگر پیجتان بیزینسی است حتما از آنالیز مربوط به اینسایت استفاده کنید. ایمپرشن های هر پست را بررسی کنید و ببینید بیشترین ورودی را از چه طریقی داشته‌اید. در ادامه هشتگ‌ها و ساعات اوج فعالیت کاربرانتان را پیدا کنید و سلیقه آن‌ها هم در مورد هر پست دستتان می‌آید. در این قسمت می‌توانید نسبت سنی فالوورها، جنیست و شهرهای پر مخاطبتان را پیدا کنید و بیشتر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید.

 

8- به قوانین اینستاگرام احترام بگذارید.

حتما با اکانت‌هایی مواجه شده‌اید که به خاطر رعایت نکردن قوانین اینستاگرام محدود شده یا حتی به طور کامل حذف شده‌اند. برای این که دچار این مشکلات نشوید، حتما این قوانین را بخوانید. در نظر داشته باشید اینستاگرام و الگوریتم آن روی این موارد حساسیت ویژه‌ای دارند:

- کپی رایت (حق مولف)

اینستاگرام در رابطه با رعایت حقوق مولف حساسیت ویژه دارد. بنابراین در استفاده از ویدیوهای دیگران و البته موسیقی آن‌ها حتما دقت لازم را داشته باشید.

- کامنت های بدون ارتباط با پست

هرگز زیر پست دیگران کامنت اسپم و مخصوصا تکراری ننویسید. الگورتیم اینستاگرام حساسیت ویژه‌ای روی کامنت‌های تکراری دارد و آن‌ها را از جانب ربات می‌داند.

- تصاویر خشونت بار و ترویج کننده آن و برهنگی

تصاویری که نوعی از خشونت را به همراه داشته باشند و یا برهنگی در آن‌ها باشد نیز از جمله مواردی هستند که اینستاگرام روی آن حساسیت زیادی دارد و طبق الگوریتم پردازش تصویر آن قابل تشخیص هستند.

 

9- تعداد مناسب پست را داشته باشید.

طبق آمار اخیر، به طور کلی هر پیج بیزینسی باید این تعداد پست و استوری برای یک هفته انتشار بدهد:

حداقل 3 پست در هفته (عکس یا فیلم)

روزی 1 الی 2 استوری

4 الی 7 ویدیو REEl

3 الی 10 ویدیو (ویدیوی عادی یا IGTV)

 

البته این تعداد عمومی است و شما متناسب با کسب و کار خودتان و جامعه هدفتان، می‌توانید برنامه دقیق‌تری برای این کار بچینید.

 

10- هایلایت‌های کامل و بیوی مناسب بنویسید. استفاده از هشتگ در بیو باعث بالا رفتن میزان تعامل می‌شود.

11- با پیج‌های مرتبط با فعالیتتان ارتباط بگیرید.

هر چه بیشتر بتوانید با دیگران تعامل داشته باشید، مخاطبان بیشتری برای خودتان هم پیدا خواهید کرد. از طریق معرفی خودتان در کامنت ها، گذاشتن کامنت با انرژی و نظر مثبت زیر پست افراد هم صنف خودتان و مواردی از این دست می‌توانید فعالیت طبیعی در اینستاگرام داشته باشید و همزمان تعامل ایجاد نمایید.

 

12- حذف و ویرایش ممنوع!

حتما پست و استوری و کپشن ها را قبل از انتشار کاملا بررسی کنید تا بعد از انتشار آن نیازی به ویرایش پیدا نکنید. چرا که اینستاگرام طی نیم ساعت الی یک ساعت ابتدایی انتشار توجه زیادی به میزان تعامل دارد و حذف یا ویرایش پست نتیجه خوبی در این مورد نخواهد داشت.

 

13- لوکیشن درست را برای پستتان بگذارید.

14- از مخاطبان بخواهید نوتیفیکیشن پست و استوری را برای پیجتان فعال کنند تا حتما پست‌های شما را ببینند. الگوریتم اینستاگرام این اعلان‌ها را دوست دارد!

15- اگر شد، لایو هم بگذارید. حقیقی بودن شما یک مزیت برای پیجتان محسوب می‌شود.

 

جمع‌بندی

در این مطلب با توضیح این که الگوریتم اینستاگرام چیست؟ و آموزش تصویری آن با شما بودیم. نکاتی که باید رعایت کنید تا طبق الگوریتم جدید به عنوان پیجی خوب با رتبه بالا دسته بندی شده و پستهایتان نیز به اکسپلور بروند را تا حد امکان بازگو کردیم. اگر موردی هست که بتوانید به این مطلب اضافه کنید یا اگر سوالی در این خصوص دارید، می‌توانید در قسمت نظرات زیر همین پست مطرح نمایید. همکاران پشتیبانی پاسخگوی شما هستند.

با آرزوی موفقیت برای شما همراهان گرامی. 

 

 

 

 

 

تمام سوالات مربوط به این مطلب در بخش کامنت ها طی کمتر از 24 ساعت توسط کارشناسان فالووریاب پاسخ داده می شود!

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها(۲۶)

  • مینا
    مینا پاسخ

    سلام. ببخشید راجع به ورود به اکسپلور چجوریه این ارسال به اکسپلور اینستاگرام؟یعنی همه پستاهامون میرن به اکسپلور؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام شما لینک پستی را که میخواهید به اکسپلور برود را ارسال میکنید، این پست با افزایش مهندسی شده آمار پست طبق الگوریتم اینستاگرام با احتمال بالایی به اکسپلور راه پیدا می کند و افرادی که فالوور شما نیستند هم پست شما را مشاهده خواهند کرد.

  • جالب بود
    جالب بود پاسخ

    بعضی ها میگن اکسپلور صرفا به علایق فالوور ها بستگی داره و ارتباطی با لایک و کامنت و میزان دیده شدن نداره

  • بینام
    بینام پاسخ

    ب نظر من "الگوریتم" اینستاگرام یه چیز ساختگی و بازیچه بعضی ها شده است...
    بجای اینکه برای محتوای با کیفیت هزینه کنن میرن پکیچ میخرن تا یشبه پولدار شن یا میرن مسول امنیت پیچ استخدام میکنن !!!

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام و وقت بخیر
      دوست عزیز همین الگوریتم به ظاهر ساختگی اینستاگرام، باعث دیده شدن خیلی ها شده است و به چه درآمد هایی که نرسیده اند، شما میتوانید امتحان کنید، موارد گفته شده در این مقاله موجب رشد و ارتقای پیج شما خواهد شد

  • هانیه
    هانیه پاسخ

    سلام بسته ورود به اکسپلور فالووریاب هم بر مبنای همین الگوریتم کار میکند؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام بله با خرید بسته ورود به اکسپلور در ساعت اولیه انتشار پست، طبق الگوریتم اینستاگرام با احتمال بالایی پست به اکسپلور راه پیدا می کند و افرادی که فالوور شما نیستند هم پست شما را مشاهده خواهند کرد.

  • مهدی
    مهدی پاسخ

    سلام به نظرم بدون اغراق بهترین مقاله ای بود که در سایت منتشر کردید
    خدا وقت

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام با تشکر از شما کاربر گرامی

افتخارات وب سایت فالووریاب

یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۷
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۸
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۴۰۰
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین

اپلیکیشن فالووریاب

اپلیکیشن فالووریاب، تمامی امکانات فالووریاب برای استفاده و خرید فالوور اینستاگرام واقعی و فعال و هدفمند را در اختیار شما قرار می‌دهد. دانلود اپلیکیشن فالووریاب

معرفی فالووریاب

فالووریاب، ارائه دهنده خدمات مختلف خرید فالوور اینستاگرام ایرانی، خرید فالوور اینستاگرام واقعی و هدفمند و فعال است. با خرید فالوور اینستاگرام واقعی از فالووریاب، فالوور واقعی و فعال و هدفمند جذب کنید: فالووریاب با فعالیت تعاملی و پیوسته در پیج اینستاگرام، از اهداف تعیین شده توسط شما فالوور اینستاگرام جذب می‌کند و فالوورهای پیج به طور هدفمند و واقعی افزایش می‌یابند.

مجوزهای فالووریاب

مجوز خرید فالوور انجمن صنفی فالووریاب گواهی خرید فالوور جشنواره وب فالووریاب فالوور واقعی مجوز فالووریاب اس اس ال