-
ثانیه
-
دقیقه
-
ساعت
-
روز
چگونه امنیت پیج اینستاگرام را بالا ببریم؟

چگونه امنیت پیج اینستاگرام را بالا ببریم؟

تا به حال پیج اینستاگرام خودتان یا اطرافیانتان هک شده است؟ اگر چنین تجربه‌ای داشته باشید احتمالا به سختی توانسته‌اید پیجتان را برگردانید. شاید هم موفق نشده و قید پیجتان را زده باشید. در هر دو حالت باید بدانید بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام اقدامی بسیار ضروری است. چه بسا افرادی که به خاطر برنداشتن چند قدم ساده پیجشان را از دست داده باشند. کارهای کوچک و نسبتا آسانی که انجام ندادنشان می‌تواند حسابی دردسرساز باشد و بعدا شما را مجبور کند اقداماتی چند برابر سخت‌تر و زمان‌بر آن هم با احتمال بازیابی کم را انجام بدهید. الان باید این سوال برایتان ایجاد شده باشد که چطور و چگونه امنیت پیج اینستاگرام را بالا ببریم. پاسختان را در این مقاله  خواهید یافت. توصیه می‌کنیم لینک این مقاله را برای اطرافیانتان هم بفرستید. چرا که اگر آنها هک شوند به نوعی اکانت شما و چت‌ها و اطلاعاتتان هم در معرض خطر خواهند بود.

 

چه پیج‌هایی در اینستاگرام هک می‌شوند؟

حقیقت این است که تمامی پیج‌ها در معرض خطر هک شدن هستند. شاید با خودتان فکر کنید پیج‌های با تعداد فالوور زیاد بیشتر هک می‌شوند، اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که این پیج‌ها معمولا امنیت مناسبی دارند. بنابراین هکرها سراغ پیج‌های عادی و با تعداد فالوور معمولی هم می‌روند.

البته قطعا هک کردن یک پیج با تعداد فالوور بالا قابل پیش‌بینی‌تر است. چرا که با به‌روز شدن اینستاگرام و تبدیل آن به یک فضای مجازی با رویکرد مارکتینگ، درآمد حاصل از داشتن یک پیج با تعداد بالای مخاطب بسیار بالا رفته و در نتیجه پیج‌های با رتبه بالا بیشتر در معرض خطر هک شدن هستند. یادم می‌آید چند وقت پیش پیج خواننده معروف، امیر عباس گلاب هک شده و تصویری کاملا متفرقه برای پروفایل او گذاشته و پست‌هایش هم پاک شده بود. اما بعد از مدتی او توانست پیجش را پس بگیرد. چرا که احتمالا اقدامات امنیتی را تا حدی رعایت کرده یا از مشاور امنیت پیج اینستاگرام کمک گرفته بود. در عین حال، همین چند ساعت پیش پیج خصوصی و کم فالوور یکی از اطرافیان خود من هک شد. متاسفانه ایشان هیچ کدام از موارد مربوط به امنیت را رعایت نکرده و نتوانستیم پیج را پس بگیریم. هکر محترم هم همچنان پست‌ها و عکس‌های پیج این عزیز را نگه داشته و فعلا دارد پست‌های متفرقه می‌گذارد! تا ببینیم کی ریپورت کردن‌ها جواب می‌دهد! اصلا همین باعث شد این موضوع چگونگی بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام را به عنوان مطلب آموزشی جدید ارائه کنیم! 

توجه داشته باشید که به جز هک شدن، مواردی مثل بلاک شدن یا غیر فعال شدن اکانت به خاطر نقض برخی قوانین خاص اینستاگرام و... نیز پیج شما را مورد تهدید قرار می‌دهند. بنابراین اقدامات لازم برای امنیت پیج اینستاگرام برای بازگردانی پیج در شرایط مختلف کاربرد خواهند داشت.

 

چگونه امنیت اینستاگرام را بالا ببریم؟

کارهایی که برای حفط امنیت پیج اینستاگرام باید انجام بدهید دو دسته هستند. مواردی که باید همیشه رعایت کنید تا در خطر disable شدن قرار نگیرید و مواردی که برای بازیابی پیج باید انجام بدهید.در ادامه تعدادی از هر دو دسته این اقدامات پیج را شرح می‌دهیم. این موارد در تنظیمات پیج و قسمت امنیت قرار دارند.

 

1- ایمیلتان را در پیج ثبت کنید.

خیلی از افراد با شماره موبایل عضو اینستاگرام می‌شوند. در حالی که ممکن است دسترسی به خط موبایل همیشه ممکن نباشد. بنابراین در اسرع وقت یک ایمیل را که به آن دسترسی دارید به پیجتان اضافه کنید. در شرایطی که رمزتان را فراموش کنید یا به هر دلیلی نمی‌توانید وارد اینستاگرام شوید، این ایمیل به کمک شما خواهد آمد. پیجتان بیزینسی است در نظر داشته باشید که این ایمیل می‌تواند با ایمیلی که جهت ارتباط با مشتری ایجاد کرده‌اید متفاوت باشد.

اگر پیجی را از کس دیگری خریده‌اید، سریعا ایمیل آن را تغییر بدهید. چرا که فرد قبلی می‌تواند از طریق ایمیلی که به آن دسترسی دارد، وارد اکانت شما شود. البته الان کمتر کسی پیج آماده می‌خرد و عموما افراد از راه‌هایی مثل خرید فالوور اینستاگرام به جذب مخاطب می‌پردازند.

 

2- شماره موبایلتان را در پیج ثبت کنید.

برعکس حالت بالا، ممکن است با ایمیل عضو اینستاگرام شده باشید. در این صورت نیز یک شماره موبایل را که به آن دسترسی دارید به پیجتان اضافه کنید. چرا که در بسیاری از مواقع لینک بازیابی یا کد عبور برای شما SMS  می‌شود.

 

3-پسورد مناسب و قوی

داشتن یک پسوورد خوب و استاندارد از اولین اقدامات مربوط به امنیت پیج محسوب می‌شود. برای این منظور از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و علامات در پسوردتان استفاده کنید. رمزی را انتخاب کنید که قابل حدس نباشد. تاریخ تولد خودتان و عزیزانتان، شماره موبایل، کد ملی و... مواردی هستند که نباید سراغشان بروید. همچنین بد نیست گاهی پسوردتان را عوض کنید تا خطر هک شدن پایین‌تر بیاید.

 

4- به فیسبوک هم وصل شوید.

یکی دیگر از راه‌های بازیابی اکانت اینستاگرام، استفاده از فیسبوک است. باید از قسمت Account Center   فیسبوک به اکانت اینستاگرامتان متصل شوید.  بعد برای ورود به آن می‌توانید  سراغ گزینه Login with Facebook (که الان اسمش شده متا) بروید.

 

5- تایید دو مرحله‌ای را حتما فعال کنید.

تایید دو مرحله‌ای (two factor authentication) برای زمانی کاربرد دارد که شما بخواهید با یک دستگاه جدید وارد پیجتان شوید. در چنین شرایطی حتی اگر فردی رمز شما را هم داشته باشد، باز نمی‌تواند وارد پیجتان شود. چرا که بعد از زدن رمز یک پیام برای شما ارسال می‌شود که حاوی کد تایید اینستاگرام است و تنها اگر آن را وارد کنید، می‌توانید به پیجتان دسترسی داشته باشید. این قدم برای بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام خیلی مهم است. 

 

6- Login Activity  را ببینید.

با استفاده از این مورد می‌توانید ببینید چند نفر و با چه دستگاه‌هایی و در چه مناطقی به پیج شما متصل هستند. اگر موردی را نمی‌شناختید، حذفش کنید.  

 

7- اطلاعات در دسترستان را بررسی کنید.

یکی از ویژگی‌های خوب اینستاگرام این است که به شما تاریخچه کوتاهی از فعالیتتان در اینستاگرام ارائه می‌دهد. قسمت Access Data مواردی مثل تغییرات در بیو، تغییر رمز عبور، تغییرات اسم و ایمیل و شماره تلفن و...

حالا اگر این قسمت را  بررسی کنید، متوجه خواهید شد که آیا کسی ایمیل شما را تغییر داده،  کسی رمزتان را عوض کرده، کسی شماره موبایلتان را جا به جا کرده و موارد اینچنینی.

 

8- اپلیکیشن‌ها و سایت‌های وصل شده به اکانت را بررسی کنید.

در صورتی که از انواع خدمات اینستاگرامی که ما یا دیگر همکاران برای شما فراهم کرده‌ایم استفاده می‌کنید، کافیست برای امنیت بیشتر قسمت Apps and websites را بررسی کنید. هر گونه ربات اینستاگرام، اپلیکیشن یا وب‌سایتی که به اکانت شما دسترسی داشته باشد در این قسمت قابل مشاهده است. اگر مورد خاصی فعال بود که نمی‌دانستید چیست، حتما دسترسی آن را قطع کنید.

 

9- گوشی موبایل خود را در اختیار شخص دیگری قرار ندهید

در صورتی که گوشی موبایل شما در دسترس شخص دیگری قرار بگیرید، آن شخص می تواند با ورود به اینستاگرام و تغییر اطلاعات کاربری شما نظیر شماره موبایل و ایمیل پیج اینستاگرام، پسورد شما را تغییر داده و پیج اینستاگرام شما را ا دسترستان خارج کند.

 

در این مطلب با پاسخ به این سوال که چگونه امنیت اینستاگرام را بالا ببریم؟ در کنار شما بودیم. به جز مواردی که ذکر شد، اقدامات کلی دیگری نیز برای بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام وجود دارد. در ادامه به عنوان چند مورد بسنده می‌کنیم:

 

  • لینک‌های ناشناس را باز نکنید.
  • برای دانلود اینستاگرام از مراجع معتبر استفاده کنید.
  • اگر از اینستاگرام وب استفاده می‌کنید، رمز آن را در مرورگرتان ذخیره نکنید.
  • فالوورهای فیک نخرید. چرا که باعث پایین آمدن رتبه و شک اینستاگرام نسبت به خود شما می‌شوند.
  • برای گوشیتان هم رمز مناسب در نظر بگیرید.
تمام سوالات مربوط به این مطلب در بخش کامنت ها طی کمتر از 24 ساعت توسط کارشناسان فالووریاب پاسخ داده می شود!

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها(۱۷)

  • احمدرضا
    احمدرضا پاسخ

    سلام میشه کمک کنید پیج دیسیبیل شدم برگرده

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام ما فعلا امور مربوط به بازگردانی پیج را انجام نمیدهیم، اما اگر سوالی دارید میتوانیم به شما کمک کنیم، ضمن اینکه مقاله زیر میتواند به شما راجع به بازگردانی پیجتان کمک کند: https://www.followeryab.com/post/46/بازگردانی-پیج-دیسیبل-شده-اینستاگرام

  • علیرضا همایونی
    علیرضا همایونی پاسخ

    من یک پیجی دارم و که چند تا ادمین داره ،آیا ادمین ها میتونن با عوض کردن رمز و بیرون کردن من از پیج، پیجم رو ازم بگیرن؟
    البته شماره و جیمیل داده شده برای خودم هست و تایید دومرحله ای هم فعال کردم.

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام وقت بخیر
      با اینکه داشتن شماره، جیمیل و رمز دو مرحله‌ای امنیت پیجتون رو بالا میبره، اما باز هم امکانش هست که مشخصات پیج رو تغییر بدن و رمز دو مرحله‌ای رو هم غیرفعال کنن. بهتره پیجتون رو در دسترس غریبه‌ها قرار ندین

  • فریبا
    فریبا پاسخ

    چه جوری فهمم که پیجم هک شده یا نه؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام در قسمت LOGIN ACTIVITY ببینید چند نفر و با چه دستگاه‌هایی و در چه مناطقی به پیج شما متصل هستند. اگر موردی بود که آن را نمی‌شناختید، حذفش کنید

  • شیما
    شیما پاسخ

    سلام شما خدمات امنیت پیج را انجام میدهید؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام خیر میتوانید از همکاران کمک بگیرید

  • مریم
    مریم پاسخ

    با تشکر از مطالب مفید و ارزشمند شما

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام باتشکر از شما دوست عزیز

افتخارات وب سایت فالووریاب

یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۷
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۸
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۴۰۰
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین

اپلیکیشن فالووریاب

اپلیکیشن فالووریاب، تمامی امکانات فالووریاب برای استفاده و خرید فالوور اینستاگرام واقعی و فعال و هدفمند را در اختیار شما قرار می‌دهد. دانلود اپلیکیشن فالووریاب

معرفی فالووریاب

فالووریاب، ارائه دهنده خدمات مختلف خرید فالوور اینستاگرام ایرانی، خرید فالوور اینستاگرام واقعی و هدفمند و فعال است. با خرید فالوور اینستاگرام واقعی از فالووریاب، فالوور واقعی و فعال و هدفمند جذب کنید: فالووریاب با فعالیت تعاملی و پیوسته در پیج اینستاگرام، از اهداف تعیین شده توسط شما فالوور اینستاگرام جذب می‌کند و فالوورهای پیج به طور هدفمند و واقعی افزایش می‌یابند.

مجوزهای فالووریاب

مجوز خرید فالوور انجمن صنفی فالووریاب گواهی خرید فالوور جشنواره وب فالووریاب فالوور واقعی مجوز فالووریاب اس اس ال