-
ثانیه
-
دقیقه
-
ساعت
-
روز
آموزش تصویری کلوز فرند کردن فالوور اینستاگرام

آموزش تصویری کلوز فرند کردن فالوور اینستاگرام

احتمالا تا به حال عبارت کلوز فرند را شنیده باشید. حتی خیلی از شما معنی آن‌ را هم می‌دانید. اما کاربرد آن در اینستاگرام و نحوه درست کردن لیست کلوز فرند، برای خیلی‌ها پرسش برانگیز است. در واقع این که اصلا کلوز فرند چیست و لیست آن چه کاربردی دارد، سوالی است که قرار است به زودی پاسخ آن را بدهیم. در این مطلب با آموزش تصویری کلوز فرند کردن فالوور کنار شما هستیم. لطفا ادامه مقاله را بخوانید و اگر سوالی هم داشتید در بخش نظرات مطرح کنید.

 

کلوز فرند یعنی چه؟

کلوز فرند (Close Friend) به زبان انگلیسی یعنی دوست صمیمی. در اینستاگرام هم شما می‌توانید بعضی از فالوورهایتان را به عنوان کلوز فرند انتخاب کنید. این فالوورها امکان مشاهده برخی استوری‌های خاص را خواهند داشت و همین باعث شده به این لیست، عنوان کلوز فرند را اتلاق کنند.

 

کاربرد کلوز فرند چیست؟

بهتر است این سوال را طور دیگری مطرح کنیم. فالووری که به عنوان کلوز فرند انتخاب کردهایم، چه مزیتی نسبت به دیگر فالوورها دارد؟ پاسخ به استوری اینستاگرام ربط دارد.

به طور کلی وقتی شما یک استوری می‌گذارید، تمام فالوورهایتان می‌توانند آن را ببینند. مگر افرادی که خودتان استوری را از آن‌ها مخفی کرده باشید. اما گاهی دوست دارید تنها تعداد خاصی از فالوورهایتان استوری شما را ببینند. در چنین شرایطی مخفی (Hide)  کردن استوری چندان آسان نیست. اگر تعداد فالوورهایتان کم باشد، می‌توانید استوری را از بعضی‌ها مخفی کنید. برای آموزش مخفی کردن استوری اینجا کلیک کنید.

اما اگر تعداد زیادی فالوور داشته باشید یا پیجتان باز باشد نمی‌توانید تنها به هاید کردن بسنده کنید. در این حالت است که قابلیت کلوز فرند کردن فالوور در اینستاگرام به کمک شما می‌آید. کافی است یک لیست از افرادی که می‌خواهید استوری مورد نظر را ببینند درست کنید و استوری را به اشتراک بگذارید. در ادامه مطلب به آموزش تصویری کلوز فرند کردن فالوور می‌پردازیم.

 

چگونه لیست کلوز فرند درست کنیم؟

درست کردن یک لیست از کلوز فرند کار ساده‌ای است. مراحل زیر را به ترتیب طی کنید تا به راحتی یک لیست از افراد خاص داشته باشید و استوری های مشخصی را تنها برای آن‌ها به اشتراک بگذارید.

 

مرحله 1: آخرین نسخه اینستاگرام را نصب کنید. این اولین مرحله برای تمام مطالب آموزشی فالووریاب است. دلیلش هم مشخص است. اگر نسخه قدیمی اینستاگرام روی گوشیتان نصب باشد به موارد متعددی دسترسی نخواهید داشت. برای دانلود آخرین نسخه اینستاگرام اینجا کلیک کنید.

 

مرحله 2: وارد اینستاگرام شوید و به پروفایل خودتان بروید. منوی بالا را لمس کرده و نهایتا تنظیمات را باز کنید.

مرحله 3: بعد از رفتن به بخش تنظیمات، مسیر زیر را به ترتیب طی کنید:

 

Setting > Account > Close friends

مرحله 4: گزینه Get started  (به معنای شروع کن) را لمس کنید.

مرحله 5: فالوورهایی را که می‌خواهید کلوز فرندتان باشند انتخاب کنید. برای انتخاب کافی است دکمه Add را بزنید. از قسمت جستجو هم می‌توانید برای پیدا کردن افراد استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر پیجتان باز است، می‌توانید افرادی را که شما را فالو نکرده‌اند نیز در کلوزفرندتان قرار بدهید.

مرحله 6: بعد از انتخاب فالوورهای مورد نظر، دکمه Create list را بزنید تا لیست کلوز فرندتان ایجاد شود.

مرحله 7: به قسمت استوری بروید. تصویر یا متن مورد نظرتان را ایجاد کنید و نهایتا هنگام انتشار، به جای گزینه Your story، گزینه مربوط به کلوز فرند را که در تصویر مشخص شده انتخاب کنید.

نکته: برای ویرایش لیست کلوز فرند نیز مسیر گفته شده در مرحله 3 را طی کنید. سپس هر فالووری را که خواستید حذف یا اضافه کنید. برای افزودن یک فالوور به لیست کلوز فرندتان گزینه Add را بزنید. اگر هم قصد دارید فالووری را از لیست کلوز فرندتان حذف کنید، گزینه Remove جلوی اسمش را انتخاب کنید. در انتها علامت + در بالای صفحه را بزنید تا تغییرات اعمال شود.

 

استوری کلوز فرند چه ویژگی هایی دارد؟

استوری که برای کلوز فرندهایتان می‌گذارید با دایره سبز رنگ مشخص می‌شود. یعنی اگر یک استوری دیدید که دورش سبز رنگ بود، یعنی آن اکانت شما را به عنوان کلوز فرند انتخاب کرده است.

علاوه بر این موضوع، استوری که برای لیست کلوز فرند منتشر می‌کنید، همان ویژگی‌های یک استوری عادی را دارد. قابلیت هایلایت شدن را دارد و می‌توانید آن‌ها کنار استوری های عادی در یک هایلایت قرار بدهید. امکان دیدن استوری هایلایت شده بعد از پاک شدن اصل استوری نیز تنها برای لیست کلوز فرندتان وجود دارد.

 

کلوز فرند واقعا به چه درد می‌خورد؟

در ابتدای مطلب گفتیم که کاربرد کلوز فرند برای زمانی است که می‌خواهیم عده خاص و معدودی یک استوری را ببینند. اکثر افراد تصور می‌کنند این  قابلیت تنها برای عکس‌ها و مطالب خانوادگی و خصوصیتر مناسب است. شما در نظر داشته باشید که می‌توانید از قابلیت کلوز فرند متناسب با کسب و کارتان استفاده کنید. مثلا اگر محتوای پیج شما آموزشی است، می‌توانید بعضی موارد را با دریافت هزینه برای کلوز فرندهایتان نمایش دهید. این امکان نیز مثل دیگر قابلیت های اینستاگرام است که با خلاقیت می‌توان از آن استفاده بهینه داشت.

 

آیا کسی می‌تواند لیست کلوز فرند ما را ببیند؟

خیر. کسی نمی‌تواند لیست کلوز فرند سایرین را ببیند. همچنین تک تک اعضای لیست متوجه نمی‌شوند چه افراد دیگری در آن هستند.

نکته: اگر کسی را از کلوز فرند حذف کنیم، متوجه نمی‌شود و هیچگونه نوتیفیکیشن و پیامی برای او نیز نمی‌رود.

جمع بندی:

استوری اینستاگرام با امکانات خاص خود یکی از بهترین قسمت‌های این شبکه اجتماعی و البته نقطه الهام‌بخشی برای سایر فضاهای مجازی است. امکان انتشار یک مطلب به مدت محدود و با حذف خودکار پس از 24 ساعت، قابلیت ویژه‌ای بود که افراد را از زحمت و نگرانی حذف کردن پست‌هایی که به صورت موقت می‌گذاشتند، به در آورد. اما در کنار این موضوع، امکان گذاشتن یک استوری که تنها عده‌ای خاص آن را ببینند خواسته افراد متفاوتی بود و با قابلیت کلوز فرند، این امکان نیز در اینستاگرام فراهم شد. در این مطلب با آموزش تصویری کلوز فرند کردن فالوور همراه شما بودیم. می‌توانید موضوعات پیشنهادی برای آموزش را نیز با ما در میان بگذارید. همچنین برای خرید فالوور اینستاگرام نیز به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

 

تمام سوالات مربوط به این مطلب در بخش کامنت ها طی کمتر از 24 ساعت توسط کارشناسان فالووریاب پاسخ داده می شود!

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها(۱۴)

  • نگار جوان
    نگار جوان پاسخ

    اگه یه نفر رو توی استوری کلوزفرند منشن کنیم که خودش عضو کلوز فرندمون نیست، اون استوری رو می تونه ببینه؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام. خیر. فرد باید عضو لیست کلوز فرند شما باشد تا متوجه شود او را در استوری کلوز فرند منشن کرده اید.

  • حلما سرابی
    حلما سرابی پاسخ

    سلام. وقت بخیر. ببخشید میشه لایو گذاشتن هم فقط برای کلوز فرندامون باشه؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام. خیر. لایو شما برای تمامی فالوورهایتان قابل مشاهده است.

  • سحر
    سحر پاسخ

    یه بار هم استوری عادی گذاشته بودم و هم استوری کلوز فرند. بعد مدل سین کردن فالوورهام طوری بود که انگار استوری اولی رو ندیده بودن و فقط کلوز فرنده رو دیده بودن. امکان داره انتخاب کنیم که استوری کلوز فرند رو اول ببینیم؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام. خیر. استوری های یک نفر چه عادی باشند و چه کلوزفرند، بر اساس ترتیب زمانی نمایش داده می‌شوند. شاید به خاطر باگ اینستاگرام و مشکلات اینترنت استوری قبلی برای فرد مورد نظر باز نشده باشد.

  • یاسمن علی جانی
    یاسمن علی جانی پاسخ

    میشه انتخاب کنیم که توی کلوز فرند کسی نباشیم ولی در عین حال استوری های عادیشو ببینیم؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام. خیر. نهایتا می توانید فرد مورد نظر را میوت کنید که د رآن صورت نیز تمام استوری های او را نخواهید دید.

  • زیبا محمدی
    زیبا محمدی پاسخ

    چند نفر رو می تونیم به عنوان کلوز فرند انتخاب کنیم؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      سلام.وقت بخیر.
      محدودیتی در تعداد کلوز فرند وجود ندارد.

افتخارات وب سایت فالووریاب

یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۷
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۸
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۴۰۰
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین

اپلیکیشن فالووریاب

اپلیکیشن فالووریاب، تمامی امکانات فالووریاب برای استفاده و خرید فالوور اینستاگرام واقعی و فعال و هدفمند را در اختیار شما قرار می‌دهد. دانلود اپلیکیشن فالووریاب

معرفی فالووریاب

فالووریاب، ارائه دهنده خدمات مختلف خرید فالوور اینستاگرام ایرانی، خرید فالوور اینستاگرام واقعی و هدفمند و فعال است. با خرید فالوور اینستاگرام واقعی از فالووریاب، فالوور واقعی و فعال و هدفمند جذب کنید: فالووریاب با فعالیت تعاملی و پیوسته در پیج اینستاگرام، از اهداف تعیین شده توسط شما فالوور اینستاگرام جذب می‌کند و فالوورهای پیج به طور هدفمند و واقعی افزایش می‌یابند.

مجوزهای فالووریاب

مجوز خرید فالوور انجمن صنفی فالووریاب گواهی خرید فالوور جشنواره وب فالووریاب فالوور واقعی مجوز فالووریاب اس اس ال