-
ثانیه
-
دقیقه
-
ساعت
-
روز
الگوریتم محتوای اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

الگوریتم محتوای اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

اینستاگرام اطلاعاتی از نحوه‌ انتخاب و نمایش پست‌ها برای کاربران را منتشر کرد که الگوریتم یادگیری  این اپلیکیشن را نشان می‌دهد.

تا پیش از سال ۲۰۱۶ و اجرای الگوریتم جدید اینستاگرام، کاربران اینستاگرام ۷۰ درصد از پست‌ها را که شامل ۵۰ درصد از پست‌های دوستانشان می‌شد را از دست می‌دادند و مشاهده نمی کردند. با اجرای الگوریتم جدید اینستاگرام، بسیاری از کارشناسان و کاربران به انتقاد از آن پرداختند و عنوان کردند که این روش جدید کاربران را سردرگم می کند.

آمار فعلی نشان می‌دهد که الگوریتم اینستاگرام تا به حال موفق بوده است و کاربران آن با اجرای روش جدید این الگوریتم، ۹۰ درصد از پست‌های دوستانشان را مشاهده می‌کنند و زمان بیشتری در این اپلیکیشن می‌گذرانند. مدیران اینستاگرام هیچ‌گاه جزئیات عملکرد الگوریتم جدید را منتشر نکردند؛ اما بالاخره در تاریخ یکم ژوئن سال جاری میلادی، با برگزاری یک کنفرانس خبری، نحوه‌ی عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی پست‌های فید در اینستاگرام را شرح دادند.

اینستاگرام با استفاده از یادگیری ماشینی و مطالعه‌ی رفتار کاربران، یک فید(خبرخوان) اختصاصی برای هر کاربر طراحی می‌کند. این یادگیری به گونه‌ای است که حتی اگر دو نفر، افراد یکسانی را در این شبکه اجتماعی دنبال کنند(فالوور آنها شوند) باز هم فید آن‌ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود. اینستاگرام سه موضوع اصلی را برای نمایش پست‌ها به فالوورها به کاربران خود در نظر می‌گیرد:

۱- علاقه‌مندی
 این فاکتور به اپلیکیشن امکان می‌دهد که اهمیت دادن شما نسبت به یک پست را پیش‌بینی کند. بر اساس فاکتور علاقه‌مندی، مواردی که اهمیت بیشتری برای شما دارند، رتبه‌ی بالاتری در فید اینستاگرام شما دریافت می‌کنند.

۲- تازگی
 زمان انتشار پست و تازگی آن در این فاکتور بررسی می‌شود. طبق این فاکتور، اپلیکیشن اینستاگرام پست‌های جدید را بالاتر از محتوای قدیمی نمایش می‌دهد.

۳- ارتباط
 نزدیکی و ارتباط شما با شخص منتشرکننده‌ی پست در این بخش اندازه‌گیری می‌شود. طبق این فاکتور پست‌های افرادی که در گذشته ارتباط بیشتری با شما داشته‌اند، بالاتر از بقیه در فید اینستاگرام شما به نمایش درمی‌آیند. این ارتباط با کامنت گذاشتن برای پست شخص مورد نظر یا تگ شدن در عکس‌های وی تعیین می‌شود.

علاوه بر موارد گفته‌شده، موارد دیگری نیز روی رتبه‌بندی پست‌های اینستاگرام تأثیر دارند:

تناوب بازدید پست‌ها: این علامت زمان‌ استفاده‌ی کاربر از اپلیکیشن را محاسبه می‌کند و بهترین پست‌ها را از زمان آخرین بازدید به نمایش می‌گذارد.
تعداد افراد دنبال‌شده(فالووینگ): وقتی تعداد افراد دنبال‌شده یا فالووینگ کاربر زیاد شود، محتوا از بین انتشاردهندگان بیشتری انتخاب می‌شود و احتمال مشاهده‌ی پست‌های کمتر از هر فردی بالا خواهد رفت.
میزان استفاده: زمان استفاده‌ی کاربر از اپلیکیشن نشان می‌دهد که آیا او فردی است که تنها چند پست را مشاهده می‌کند یا دقیق‌تر است و محتوای عمیق‌تری را در فید می‌بیند.

شفاف‌سازی عملکرد اینستاگرام
مدیران اینستاگرام علاوه بر توضیح روند عملکرد فید خود در کنفرانس خبری، به سؤال‌های خبرنگاران در مورد بخش‌های مختلف این سرویس نیز پاسخ دادند که در ادامه برخی از اظهار نظرهای آن‌ها را مرور می‌کنیم:

اینستاگرام تصمیم ندارد به فید قبلی و نمایش پست‌ها به ترتیب تاریخ انتشار بازگردد؛ چرا که کاربران دچار سردرگمی خواهند شد. البته این شرکت از انتقادات افراد در مورد الگوریتم جدید نیز استقبال می‌کند.
نکته مهم این است که اینستاگرام هیج پستی را در فید مخفی نمی‌کند. اگر کاربر تمام فید اینستاگرام را به‌طور کامل مشاهده کند، پست‌های تمام فالوینگ‌ها را خواهد دید.
الگوریتم اینستاگرام تفاوتی میان عکس و ویدیو قائل نیست و تنها به رفتار کابر توجه می‌کند. این بدان معنا است که اگر در اینستاگرام تمایل کمتری به مشاهده‌ی ویدیو داشته باشید، ویدیوهای کمتری مشاهده خواهید کرد.
انتشار استوری، ویدیوی لایو یا دیگر امکانات خاص اپلیکیشن، تأثیری در نمایش بیشتر پست‌های کاربر ندارد.
اینستاگرام هیچ کاربری را به خاطر ارسال پست زیاد یا رفتارهای خاص دیگر، در رتبه‌بندی پایین نمی‌برد. البته اگر پست‌ها با با فاصله‌ی زمانی کم منتشر شوند، احتمالا در میان فید کاربران در بین پست های دیگر پخش خواهند شد.
و اینکه در ارتباط با نمایش پست‌ها هیچ تفاوتی بین اکانت تجاری و شخصی نیست.

کنفرانس خبری اینستاگرام در شفاف‌سازی عملکرد این سرویس برای مخاطبان قدم بزرگی برداشت. وقتی کاربران به این اطمینان برسند که پست‌های آن‌ها به بهترین نحو به مخاطبان مورد نظر و دوستانشان نمایش داده می‌شود، می‌توانند جامعه‌ مخاطبان بزرگی داشته باشند و از همه مهم‌تر، همیشه محتوای مورد پسندشان را مشاهده کنند و با اطمینان خاطر بیشتری به انتشار محتوا در اینستاگرام اقدام می‌کنند.

 

خرید فالوور

برای شروع کار با ربات اینستاگرام فالووریاب و دریافت 100 فالوور رایگان هم اکنون در سایت ثبت نام کنید

 

 

تمام سوالات مربوط به این مطلب در بخش کامنت ها طی کمتر از 24 ساعت توسط کارشناسان فالووریاب پاسخ داده می شود!

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها(۱۳)

  • احسان
    احسان پاسخ

    تو چند وقت فالوورهارو میشه استفاده کرد ؟ در واقع شارژی که بمون میدین

    • فالووریاب
      فالووریاب

      شارژ فالووریاب محدودیت زمانی برای استفاده ندارد

  • دریا
    دریا پاسخ

    برای شروع فالوورگیری چیکار کنم؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      بعد از ثبت نام در سایت و خرید فالوور ربات را روشن کنید

  • طاهره
    طاهره پاسخ

    ببخشین میشه همزمان با ربات فالو انفالو کنیم روی پیج؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      فقط در حد نرمال باید فعالیت روی پیجتان انجام دهید

  • مانیا
    مانیا پاسخ

    من میخوام رمر پیجمو عوض کنم هرچی میزنم میگه این نام کاربری غلطه

    • فالووریاب
      فالووریاب

      بجای یوزرنیم ایمیل خود را وارد کنید

  • سهیلا
    سهیلا پاسخ

    فالوور فیک هم دارین تو رباتتون؟

    • فالووریاب
      فالووریاب

      خیر فالوور فیک نداریم

افتخارات وب سایت فالووریاب

یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۷
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۸
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۴۰۰
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین

اپلیکیشن فالووریاب

اپلیکیشن فالووریاب، تمامی امکانات فالووریاب برای استفاده و خرید فالوور اینستاگرام واقعی و فعال و هدفمند را در اختیار شما قرار می‌دهد. دانلود اپلیکیشن فالووریاب

معرفی فالووریاب

فالووریاب، ارائه دهنده خدمات مختلف خرید فالوور اینستاگرام ایرانی، خرید فالوور اینستاگرام واقعی و هدفمند و فعال است. با خرید فالوور اینستاگرام واقعی از فالووریاب، فالوور واقعی و فعال و هدفمند جذب کنید: فالووریاب با فعالیت تعاملی و پیوسته در پیج اینستاگرام، از اهداف تعیین شده توسط شما فالوور اینستاگرام جذب می‌کند و فالوورهای پیج به طور هدفمند و واقعی افزایش می‌یابند.

مجوزهای فالووریاب

مجوز خرید فالوور انجمن صنفی فالووریاب گواهی خرید فالوور جشنواره وب فالووریاب فالوور واقعی مجوز فالووریاب اس اس ال