-
ثانیه
-
دقیقه
-
ساعت
-
روز
استوری اینستاگرام چیست؟ آموزش کامل تمام بخش های استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام چیست؟ آموزش کامل تمام بخش های استوری اینستاگرام

این روزها استوری اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین بخش‌های شبکه اجتماعی اینستاگرام در بین مردم جهان است. کاربرد استوری برای زمان‌هایی است که می‌خواهید اتفاقات روزمره را با دوستان خود به اشتراک بگذارید که همین خاصیت باعث محبوبیت بی نظیر این بخش جذاب اینستاگرام و افزایش فالوور شده است. گفتنی است استوری‌ها تنها 24 ساعت در پیج شما باقی می‌مانند. در این مقاله سعی کرده‌ایم بخش‌های مختلف و محبوب استوری را به طور کامل معرفی کنیم تا هر چه بهتر بتوانید از این قابلیت جذاب بهره ببرید.

استوری اینستاگرام چیست؟

استوری‌ها قابلیت بارگزاری عکس، متن و ویدیو با افکت‌های مختلف را دارا هستند که به دو صورت می‌توان عکس و ویدیو را در استوری منتشر کرد. یا از قبل عکس و ویدیو را به صورت آماده داشته و از گالری خود آن را انتخاب می‌کنید و در استوری منتشر می‌کنید و یا در همان لحظه عکس و یا ویدیو را گرفته و آپلود می‌کنید. برای بارگزاری استوری باید بر روی عکس پروفایلتان در صفحه اصلی کلیک کنید و یا صفحه را به سمت چپ بکشانید. حال می‌توانید عکس، ویدیو و یا متن را بارگزاری کنید. گفتنی است استوری اینستاگرام تنها امکان آپلود ویدیو 15 ثانیه‌ای را به شما خواهد داد. خوب است بدانید که استوری‌ها را تنها به کمک اپلیکیشن گوشی موبایل می‌توان مشاهده کرد و امکان مشاهده آن‌ها به کمک مرورگر امکان ‌پذیر نخواهد بود.

برای آپلود عکس و ویدیو به صورت معمول، استوری اینستاگرام دارای فرمت‌های متنوعی است که در ادامه مطلب به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم.

فرمت Normal: در این جا عکس و یا ویدیو به صورت معمولی ضبط خواهند شد به صورتی که با دوربین گوشی خود آن‌ها را ضبط می‌کنید.

فرمت Boomrang: این فرمت ویدیویی به صورت Gif بوده که به طور مداوم عقب و جلو می‌رود.

فرمت: Rewing ویژگی جالب این فرمت پخش ویدیو از آخر به اول است.

فرمت Hands free: این فرمت مانند فرمت نرمال بوده ولی تنها برای ضبط ویدیو مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این جا کافی است یک بار ضربه بزنید و هر زمان که خواستید، البته تا قبل از 15 ثانیه، ضبط ویدیو را متوقف کنید.

فرمت Live: در این فرمت می‌توانید به صورت زنده با فالوورهای خود در ارتباط باشید.

به جز موارد گفته شده اینستاگرام دارای بخش‌های متنوع تری است که می‌تواند استوری‌های شما را جذاب‌تر از پیش سازد. در ادامه به معرفی محبوب‌ترین آپشن‌های استوری اینستاگرام پرداخته‌ایم.

ایجاد نظرسنجی در استوری اینستاگرام

یکی از دوست داشتنی ترین قابلیت‌های اینستاگرام قرار دادن نظرسنجی در استوری است. این قابلیت که Poll نام دارد در بخش استیکرها قرار دارد. برای یافتن آن از بخش Home بر روی پروفایل خود زده تا به بخش استوری وارد شوید. در این جا عکس و یا ویدیوی مورد نظر خود را انتخاب کرده و از بخش استیکرها می‌توانید Poll را آن انتخاب کنید و با پرسیدن سوال خود دو گزینه برای نظرسنجی قرار دهید. البته الزامی برای بله و خیر قرار دادن گزینه‌ها نبوده و هر گزینه می‌تواند تا 22 کاراکتر باشد. لازم به ذکر است که می‌توانید از بخش Type تنها متنی را نوشته و نظرسنجی را در چنین صفحه‌ای قرار دهید. پس از نوشتن سوال و گزینه‌ها، Next را زده و در مرحله بعد با لمس گزینه ارسال استوری را آپلود کنید. از قابلیت‌های خوب این نظرسنجی دریافت نوتیفیکشن از سمت فالوورهایتان پس از زدن هر کدام از گزینه‌هاست. همچنین با کشیدن صفحه از پایین به سمت بالا می‌توانید جزییات بیشتر نظرسنجی مانند تعداد افرادی که رای داده‌اند و همچنین رای آن‌ها را مشاهده نمایید. در صفحه استوری شما گزینه‌ها تنها به صورت درصدی برای فالوورهایتان نمایش داده می‌شوند.

قرار دادن موزیک در استوری اینستاگرام از جدیدترین و جالب ترین ویژگی هایی که اینستاگرام به بخش استوری افزوده است، قرار دادن بخشی از یک موزیک در استوری است. توسط این قابلیت تنها می‌توانید 15 ثانیه از موزیک را انتخاب کرده و در استوری خود پخش کنید. پخش موزیک می‌تواند زمانی که عکس و یا ویدیویی را آپلود کرده‌اید بر روی عکس و ویدیو قرار بگیرد. پیدا کردن بخش موزیک نیز مانند بخش نظرسنجی از قسمت استیکرهاست. بر روی استیکر موزیک زده تا به بخش موسیقی وارد شوید. در این جا می‌توانید موسیقی مد نظر خود را سرچ کرده و بر روی آن کلیک کنید. حال به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که در آن می‌توانید تا 15 ثانیه از موسیقی را انتخاب کنید. در همین صفحه می‌توانید روش قرار دادن موزیک در استوری را نیز برگزینید. این روش‌ها شامل پخش موزیک همراه با لیریک با افکت‌های مختلف و یا پخش موزیک به همراه اسم آهنگ، اسم خواننده و کاور آهنگ است.

ایجاد کوییز در استوری اینستاگرام

قابلیت کوییز چهار گزینه‌ای یکی از بخش‌های مورد علاقه ادمین‌های پیج‌های اینستاگرامی است. این قابلیت به خصوص برای پیج‌های سرگرمی مناسب بوده تا با مخاطبان خود تعامل بیشتری داشته باشند. این ویژگی نیز مانند دو ویژگی که پیش‌تر توضیح داده شد از بخش استیکرها قابل انتخاب است. از قابلیت‌های جالب کوییز انتخاب یکی از گزینه‌ها به عنوان جواب درست است به صورتی که مخاطب با لمس کردن گزینه مد نظر می‌تواند متوجه شود که آیا جواب درست را زده و یا جواب غلط. روش نشان دادن جواب درست و یا غلط بسیار زیبا بوده و به افزایش جذابیت این بخش کمک بسیاری کرده است. پس از انتخاب کوییز از بخش استوری‌ها، در بخش بالایی سوال مد نظر را نوشته و در بخش‌های پایینی گزینه‌ها را مشخص می‌کنید. البته لازم نیست که سوال حتما به صورت 4 گزینه‌ای ایجاد شود بلکه می‌توان از دو و یا سه گزینه نیز استفاده کرد. برای انتخاب گزینه صحیح با لمس آن می‌توانید گزینه را به رنگ سبز در بیاورید. پس از انجام این مراحل بر روی Done کلیک کرده و در آخر محل قرار گیری سوال را مشخص می‌کنید. این ویژگی نیز به همراه عکس و یا ویدیو قابل آپلود است.

سخن پایانی

به دلیل محبوبیت منحصر به فردی که بخش استوری اینستاگرام در دنیا پیدا کرده، شبگه اجتماعی اینستاگرام روز به روز ویژگی‌های جدیدتر و جالب تر به آن می‌افزاید که قادر به جذابی تر کردن استوری‌های شما خواهد بود. اگر دارای پیج سرگرمی و یا کاری در اینستاگرام هستید، این قابلیت‌ها می‌تواند به محبوب‌تر شدن پیج شما کمک بسیاری کند. همچنین خرید فالوور راهی مطمئن برای بالا بردن تعداد مخاطبانتان است. 

تمام سوالات مربوط به این مطلب در بخش کامنت ها طی کمتر از 24 ساعت توسط کارشناسان فالووریاب پاسخ داده می شود!

ارسال دیدگاه

افتخارات وب سایت فالووریاب

یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۷
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۸
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۴۰۰
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین

اپلیکیشن فالووریاب

اپلیکیشن فالووریاب، تمامی امکانات فالووریاب برای استفاده و خرید فالوور اینستاگرام واقعی و فعال و هدفمند را در اختیار شما قرار می‌دهد. دانلود اپلیکیشن فالووریاب

معرفی فالووریاب

فالووریاب، ارائه دهنده خدمات مختلف خرید فالوور اینستاگرام ایرانی، خرید فالوور اینستاگرام واقعی و هدفمند و فعال است. با خرید فالوور اینستاگرام واقعی از فالووریاب، فالوور واقعی و فعال و هدفمند جذب کنید: فالووریاب با فعالیت تعاملی و پیوسته در پیج اینستاگرام، از اهداف تعیین شده توسط شما فالوور اینستاگرام جذب می‌کند و فالوورهای پیج به طور هدفمند و واقعی افزایش می‌یابند.

مجوزهای فالووریاب

مجوز خرید فالوور انجمن صنفی فالووریاب گواهی خرید فالوور جشنواره وب فالووریاب فالوور واقعی مجوز فالووریاب اس اس ال