-
ثانیه
-
دقیقه
-
ساعت
-
روز
برندسازی در اینستاگرام

برندسازی در اینستاگرام

امروزه فضای مجازی به عنوان یکی از اصلی‌ترین زمینه‌های تجارت و کسب و کار شناخته می‌شوند. اینستاگرام را می‌توان یکی از محبوب‌ ترین برنامه‌های موجود برای گذران اوقات فراغت، تجارت و کسب سود در نظر گرفت. استفاده از ظرفیت‌های موجود در این برنامه موجب شده است تا بسیاری از افراد بتوانند بدون نیاز به اجاره مکان و تنها از راه‌های اینترنتی تجارت خود را ایجاد کرده و به کسب منفعت برسند. برند سازی کسب و کار در اینستاگرام یکی از اصلی‌ترین مباحثی است که می‌تواند شما را در رونق کارتان یاری نماید.

 

خریدهای اینترنتی امروزه بخش اعظمی از خریدهای شهروندان را تشکیل می‌دهند. نکته جالب توجه این است که بسیاری از افراد حتی خریدهای روزانه خود را از مارکت های آنلاین سفارش می‌دهند. همین امر موجب شده است تا بسیاری از کسب و کارها به سمت اینترنتی شدن پیش روند. پیشرفت در این زمینه موجب شده است تا تعداد رقبا در این زمینه رو به فزونی دهد. شبیه شدن کسب و کارها به یکدیگر یکی از زمینه‌های کاهش سود خواهد بود. برای متفاوت بودن در عرصه نجارت اینترنتی باید به برندسازی توجه ویژه‌ای نمود.

 

برندسازی یا برندینگ

برندینگ را می‌توان یکی از اصلی‌ ترین مباحث آموزشی در کلاس‌های درس مدیریت دانست. بهترین راه و روش برای رونق کسب و کار اینترنتی، برند سازی می‌باشد که می‌تواند تأثیر بسزایی در کسب سود داشته باشد. با برندسازی مناسب و قوی، برند شما تبدیل به یکی از برترین برندهای موجود در بازار شده به طوری که می‌تواند نبض بازار اینترنتی را در دست گرفته و سیل سود و منفعت را به سمت شما روانه سازد. برندسازی کسب و کار در اینستاگرام را می‌توان روشی دانست که شما را از سایر رقبا متمایز می‌سازد. خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی و استفاده روز افزون از اینترنت و برنامه‌های جدید موجب شده است تا دست بسیاری از واسطه‌ها کوتاه شده و افراد بتوانند بدون نیاز به زیرساخت های خاصی محصولات خود را عرضه و به فروش برسانند. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای گشتن در بازارها و به جان خریدن خستگی‌های مفرط ناشی از شلوغی و ترافیک، تنها با گشت زنی در فضای مجازی مخصوصاً اینستاگرام، احتیاجات خود را بر طرف نمایند. در صورتی که شما نیز به کسب و کار اینترنتی مشغول هستید، ما در گروه پپلاس به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله را مطالعه نمایید.

برندسازی در اینستاگرام

یکی از مهم‌ ترین نکاتی که باید به آن توجه داشت این است که برند سازی در اینستاگرام ساده نبوده و باید قبل از هر چیز نظر افراد را جلب نمود. پس از آن جلب اعتماد آن‌ها برای خرید اینترنتی و واریز وجه بسیار ضروری است. در صورتی که شما نتوانید اعتماد مشتریان خود را جلب نمایید، حتی اگر بهترین محصولات را با پایین‌ترین قیمت عرضه نمایید، نمی‌توانید به فروش و کسب سود نزدیک شوید. در نتیجه اولین قدم در برندسازی کسب و کار در اینستاگرام، جلب اعتماد افراد است.

دقت داشته باشید که کوچک‌ ترین لغزش در این زمینه می‌تواند شما را با شکست روبرو کند. متأسفانه کلاهبرداری های اینترنتی موجب شده است تا کاربران فضای مجازی مخصوصاً اینستاگرام با حساسیت بیشتری دست به خرید بزنند. اما اگر بتوانید از این مرحله سربلند بیرون بیایید، این برنامه با دارا بودن بیشتر از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان، بهترین فضای مجازی موجود برای کسب و کار شما خواهد بود.

5 گام برای برندسازی کسب و کار در اینستاگرام

برای برندینگ در هر یک از فضای مجازی مخصوصاً اینستاگرام باید نکات زیر را رعایت نمایید. توجه به هر یک از گام‌های زیر می‌تواند شما را یک قدم به موفقیت نزدیک‌تر نماید.

تعیین نوع محصول

نوع محصول خود را به صورت دقیق مشخص نمایید. پراکندگی محصولات شما می‌تواند یکی از اصلی‌ترین زمینه‌های گمراه شدن مشتریان را ایجاد نماید. در صورتی که هدف شما ارائه پوشاک زنانه است، بهتر است از فروش و به نمایش گذاشتن کفش بچه‌گانه خودداری کنید زیرا این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز کاهش خرید مشتریان و افزایش بی میلی آن‌ها برای خرید باشد.

تعیین مخاطب هدف (فالوور)

یکی از نکات حائز اهمیت در زمینه برندسازی کسب و کار در اینستاگرام، مشخص کردن مخاطبین است. شما باید بدانید که هدف از برندینگ در این زمینه، چه قشری از افراد است. در صورت امکان مخاطبین خود را محدود و مشخص نمایید تا بنا بر ذائقه آن‌ها بتوانید بهترین محصولات را با به روزترین روش‌ها ارائه دهید. پراکندگی مخاطبین می‌تواند کار را برای شما مشکل نماید. برای خرید فالوور باید پرسونای پیجتان را بشناسید. 

تولید محتوای مناسب

این روزها تولید محتوا به یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین گام‌های فروش اینترنتی تبدیل شده است. ارائه محصولات به بهترین روش ممکن با استفاده از عکس‌های باکیفیت و متن‌های مناسب و جذاب می‌تواند مشتریان شما را به خرید ترغیب نماید. توجه داشته باشید که تولید محتوای نامناسب زمینه را برای شکست ما فراهم خواهد آورد. بهتر است قبل از هرگونه اقدام در این زمینه با متخصصین حرفه‌ای مشورت داشته باشید.

ایجاد پروفایل در اینستاگرام

در نظر گرفتن نام کاربری مناسب و ایجاد پروفایل قابل قبول می‌تواند اولین جرقه برای خرید را در ذهن مخاطبین شما روشن نماید. در صورتی که نام کاربری شما مناسب با زمینه فعالیت شما نداشته باشد، شور و شوق مشتری را برای خرید کاهش خواهد داد. پس از این قدم بهتر است عکسی مناسب برای پروفایل خود انتخاب نمایید. بهترین عکس ممکن برای این قسمت از کار، لوگوی مجموعه شما خواهد بود. بهتر است برای قوی‌تر جلوه دادن کار خود از یک طراح بخواهید تا لوگوی مناسب با زمینه فعالیتتان و مرتبط با نام کاربری‌تان طراحی نماید. استفاده از لوگو در برندسازی دارای اهمیت بسیاری است که نباید از آن غافل شد.

مرتبط کردن سایر شبکه‌های مجازی به اینستاگرام

در صورتی که در تلگرام، فیسبوک، توییتر و سایر شبکه‌های مجازی فعالیت دارید، بهتر است لینک تمامی آن‌ها را در پروفایل اینستاگرام خود قرار دهید. این موضوع نشان دهنده قوت و بستر بزرگ کار شما است. بهتر است تمامی اکانت های شما دارای نام مشترک باشند زیرا این مسئله موجب خواهد شد تا کاربر سردرگم نشده و به بهترین شکل بتواند در تمام شبکه‌ها شما را دنبال نماید.

خطاهایی که شما را به عقب خواهد راند

پس از بررسی لزوم برندسازی کسب و کار در اینستاگرام و زمینه‌های ایجاد آن، به بررسی خطاهای معمولی که در شبکه‌های مجازی رخ می‌دهد خواهیم پرداخت. پرهیز از تکرار خطا می‌تواند زمینه‌ساز موفقیت شما باشد. از اشتباهات دیگران درس بگیرید.

√خرید بی رویه لایک و فالوور

شاید در اول کار داشتن فالوور بتواند اعتماد افراد را برای خرید جلب نماید ولی استفاده بیش از اندازه از این فرصت می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد. عدم همخوانی فالوورها با لایک و یا کامنت ها دست شما را رو خواهد کرد و می‌تواند به بی اعتمادی مخاطبین بیانجامد. در صورتی که خواهان فالوور بیشتر و یا کامنت و لایک هستید، بهتر است از تجربیات کارشناسان بهره گیرید و اقدام به خرید فالوور اینستاگرام واقعی کنید. در غیر این صورت شما مسیر را اشتباه طی کرده‌اید.

√ارائه محصول به صورت غیر اصولی

یکی از نکاتی که می‌تواند به شدت موجب خستگی کاربر شما شود، ارائه محصول بیش از اندازه و یا به مقدار بسیار پایین است. متأسفانه برخی از افراد روزانه بیش از مقدار نیاز کاربر به ارائه محصول می‌پردازند به طوری که مخاطب را کلافه کرده و زمینه‌ساز دنبال نکردن پیج را فراهم می‌کنند. برخی دیگر نیز پس از گذشت هفته‌ها هنوز محصول جدیدی برای ارائه نداشته و این ذهنیت را برای مخاطب ایجاد می‌کنند که این صفحه، پیج مناسبی برای دنبال کردن نیست. در نتیجه بهتر است متناسب با نیاز کاربرانتان به ارائه محصولات دست بزنید. در ایام خاص می‌توانید حجم ارائه کارهایتان را بالا ببرید. به عنوان مثال در صورتی که کسب و کار شما مرتبط با پوشاک زنانه است، در ایام عید و یا روز زن می‌توانید حجم ارائه محصول را بالا ببرید.

√کیفیت نامناسب تصاویر عدم ارائه مناسب محتواهای تولید شده

می‌تواند موجب دل‌ زدگی مخاطبین هدف شما شود. در صورتی که تصاویر ارسالی از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، کاربر متوجه جنس خوب محصول و کیفیت بالای آن نخواهد شد و در نتیجه اقدام به خرید نکرده و سودی را برای شما به همراه نخواهد آورد. در نظر گرفتن تمامی این مسائل نشان دهنده اهمیت تولید محتوای مناسب است. بهتر است از متن‌هایی استفاده شود که نشان دهنده متریال استفاده شده در محصول، کیفیت کار و قیمت مناسب آن باشد به نوعی که افراد را ترغیب به دنبال کردن صفحه و پس از آن خرید نماید.

√عدم پاسخگویی به موقع یکی از شایع‌ترین

اشتباهاتی که مدیران صفحات اینستاگرامی مرتکب می‌شوند، عدم پاسخگویی به مشتریان و فالوورهای اینستاگرام است. امروزه به دلیل نوسانات بازار، بسیاری از پیج ها قیمت محصولات را درج نکرده و جمله * برای قیمت محصول دایرکت دهید * را در پیج درج می‌کنند. در صورتی که بدین شکل اقدام کرده‌اید، باید به صورت تمام وقت هوشیار باشید تا مشتریان خود را از دست ندهید. عدم پاسخگویی به موقع و مناسب موجب خواهد شد تا مخاطب شما جذب برند دیگری شده و خرید خود را از پیج دیگری انجام دهد.

جمله پایانی و خلاصه مقاله

برندسازی کسب و کار در اینستاگرام یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در بحث فروش اینترنتی باید به آن توجه کرد. استفاده از ظرفیت‌های موجود در این شبکه می‌تواند شما را تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین برندهای موجود در فضای مجازی نماید. به‌ شرط آنکه با اقدام اصولی در این زمینه از خطاهای خود کاسته و به نقاط قوت خود بیفزایید.

تمام سوالات مربوط به این مطلب در بخش کامنت ها طی کمتر از 24 ساعت توسط کارشناسان فالووریاب پاسخ داده می شود!

ارسال دیدگاه

افتخارات وب سایت فالووریاب

یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۷
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۳۹۸
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران - فالووریاب
چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران
سال ۱۴۰۰
برنده به انتخاب مردم
تبلیغات و بازاریابی آنلاین

اپلیکیشن فالووریاب

اپلیکیشن فالووریاب، تمامی امکانات فالووریاب برای استفاده و خرید فالوور اینستاگرام واقعی و فعال و هدفمند را در اختیار شما قرار می‌دهد. دانلود اپلیکیشن فالووریاب

معرفی فالووریاب

فالووریاب، ارائه دهنده خدمات مختلف خرید فالوور اینستاگرام ایرانی، خرید فالوور اینستاگرام واقعی و هدفمند و فعال است. با خرید فالوور اینستاگرام واقعی از فالووریاب، فالوور واقعی و فعال و هدفمند جذب کنید: فالووریاب با فعالیت تعاملی و پیوسته در پیج اینستاگرام، از اهداف تعیین شده توسط شما فالوور اینستاگرام جذب می‌کند و فالوورهای پیج به طور هدفمند و واقعی افزایش می‌یابند.

مجوزهای فالووریاب

مجوز خرید فالوور انجمن صنفی فالووریاب گواهی خرید فالوور جشنواره وب فالووریاب فالوور واقعی مجوز فالووریاب اس اس ال